Tips voor de klantenservice van PostNL

Stuurt u vaak brieven en pakketjes via de Nederlandse post en leidt dit ook wel eens tot vragen van uw kant? Als er iets mis gaat, of er een brief niet aankomt, terwijl u deze wel met track and trace heeft verzonden, dan is het goed om even te bellen met de klantenservice van PostNL. Want als u dit doet, dan kunt u er naar alle waarschijnlijkheid wel iets aan doen. Als u gewoon thuis blijft zitten wachten totdat er iets gebeurt, kunt u vaak wachten tot u een ons weegt. Dingen gaan nou eenmaal niet vanzelf. Dus, stel u hebt een pakketje verzonden, maar u ziet via de betreffende website met de code dat het ergens is blijven steken. Dan wilt u uiteraard dat de geadresseerde het pakje zo snel mogelijk krijgt. Om dit voor elkaar te krijgen, is het dan ook nodig om even contact op te nemen met de klantenservice van PostNL. Hier werken medewerkers die u verder kunnen helpen en die bij machte zijn om het poststuk te onderscheppen, om het weer op de juiste route te krijgen, zodat het alsnog kan worden bezorgd. Het enige punt is dat veel klanten vaak opzien tegen deze klus, omdat ze denken dat ze heel erg lang aan de lijn moeten blijven, voordat ze eindelijk op het punt aan zijn gekomen waarop ze hun vraag aan een medewerker van de klantenservice van PostNL kunnen stellen. Dit leidt tot:

  • Frustratie
  • Een langere beltijd dan strikt noodzakelijk is
  • Hogere belkosten
  • Een negatief gevoel over het postbedrijf.

Om dit te voorkomen hebben wij van deklantenservice.nl iets voor u bedacht. Wat dit is, dat staat uitvoerig beschreven in de volgende alinea. Lees dus gauw verder!

Snel ter zake komen met de klantenservice van PostNL

Als u er helemaal geen zin in hebt om het gehele keuzemenu van de klantenservice van PostNL te moeten doorlopen, dan raden wij u zeker aan om meteen even een kijkje te nemen op deklantenservice.nl. Hier vindt u namelijk zeer praktische tips, om uw telefoongesprek te verkorten en meteen ter zake te kunnen komen. Hoe gaat dit in z’n werk? Ten eerste hebben wij alle gegevens over de klantenservice van PostNL voor u op een rijtje gezet, zoals het juiste telefoonnummer en de kosten per minuut. Ten tweede hebben wij het gehele keuzemenu voor u uitgewerkt, zodat u weet wat er gaat komen. U kunt dan op onze website meteen naar het juiste onderwerp scrollen en de bijbehorende informatie lezen. Let op: dit is geheel gratis! U hoeft dus niets te betalen! Hier ziet u dus dat u voor vragen over het gebruik van Decemberzegels voor de buitenlandse post, om maar eens een zeldzaam voorbeeld te gebruiken, eerst een 0 en dan een 3 in moet toetsen. Zo hoeft u dus niet alle genoemde opties aan te horen, maar kunt u gelijk uw keuze invoeren. Zo voorkomt u dat u erg lang aan de lijn moet blijven bij de klantenservice van PostNL en heeft u in no time antwoord op uw vraag over de zegels. En zeg nou zelf, dat zou u toch ook wel willen?

U roept, wij draaien

Als u meer zou willen weten over het bereiken van de klantenservice van PostNL of over de keuzeopties, dan is het raadzaam om de tekst op onze site goed door te nemen. Zo weet u waar u aan toe bent! De klantenservice van PostNL is een uitgebreide klantendienst met vele keuzemogelijkheden en dankzij De Klantenservice bent u in staat hier gelijk de juiste toetscombinatie tussen uit te vissen! Een kind kan de was doen.