Mijn ervaringen met inbound marketing

De afgelopen maanden heb ik samen met Team Nijhuis een marketingcampagne opgezet voor mijn groeiende autobedrijf. We hebben ons daarbij nadrukkelijk gericht op inbound marketing. Omdat ik het proces kortgeleden heb doorlopen, zou ik hier graag wat over vertellen. Iedereen met interesse kan mijn ervaringen dan gebruiken bij een eigen traject. Tijdens de campagne heb ik me met namen gericht op drie onderdelen van inbound marketing:

  • SEO
  • Landingspagina’s met content
  • Surveys

Alle teksten die op mijn site verschenen moesten voldoen aan de laatste SEO richtlijnen. Door SEO zorgvuldig in te zetten, kun je het verkeer op je site enorm doen toenemen. Het is belangrijk dat je de keywords zorgvuldig uitzoekt. Ga niet voor een woord dat al veel gebruikt wordt, maar zoek naar een gat in de markt. Inbound marketing is pas effectief als je een eigen strategie ontwikkelt. In mijn branche wordt natuurlijk veel gezocht op ‘auto kopen’, maar keyword combinaties als ‘goedkope auto in Amsterdam’ zijn zeer de moeite waard. Mensen die deze combinatie gebruiken komen nu bij mij terecht. Op deze manier helpt inbound marketing met het uitbouwen van mijn klantenkring. Ik heb me overigens niet alleen bezig gehouden met keywords, maar ook met de juiste opmaak van de tekst. Mijn kopjes kregen een aparte stijl, waardoor ze meer waarde hadden in het algoritme van Google. Daarnaast maakte ik gebruik van handige hyperlinks. Uiteraard zorgde ik ook dat alle teksten ongeveer dezelfde lengte hadden, voor een mooi egaal beeld. Met de hulp van Nijhuis heb ik al mijn teksten volgens een nette SEO-standaard opgezet. Ik kan op mijn site precies zien waar bezoekers van mijn site vandaag komen en een groeiend percentage komt direct van Google. Hieraan kan ik zien dat mijn aanpassingen effect hebben!  Wil je ook aan de slag met inbound marketing? Maak dan kennis met de voordelen van SEO!

Inbound marketing en landingspagina’s

Wanneer een klant op mijn site arriveert krijgt hij of zij gelijk de kans een gratis e-book te downloaden. In dat e-book staan veel leuke weetjes over de autobranche en komen de modellen uit mijn showroom allemaal voorbij. Op deze manier zet ik een toevallige bezoeker gelijk om in een lead: een potentiële klant waar ik later mogelijk wat aan heb. Om het e-book te kunnen downloaden, moet de bezoeker een e-mailadres achterlaten, wat terechtkomt in een database. Die database zet ik vervolgens in om persoonlijke berichten te sturen, toegespitst op wat de gebruiker om mijn site bekeken heeft. Ik merk dat deze methode goed werkt. Veel mensen die het e-book downloaden komen vervolgens langs op mijn vestiging, of nemen telefonisch contact op. Het is lastig uit te leggen, maar ik heb het gevoel dat de klanten nu naar mij toestromen, in plaats van dat ik zelf moet hengelen. Ik neem vragenlijsten af om te controleren of al mijn klanten na hun aanschaf tevreden zijn. Zo kom ik direct te weten wat er speelt in mijn klantenkring. Inbound marketing is heel belangrijk geweest voor de groei van mijn bedrijf. Ik kan het iedereen aanraden!

Professionele hulp op het juiste moment

Op bepaalde punten in het proces kom je er zelf niet meer uit. Je bent aan het worstelen met lastige materie en probeert je hier zo goed mogelijk mee te redden. Ik ben blij dat Team Nijhuis aan mijn zijde stond. Samen met hen heb ik een Digitale Marketing Review opgesteld waar ik op kon bouwen. Met deze Review in het achterhoofd kun je veel gerichter keuzes maken. Ga naar https://teamnijhuis.com/nl/inbound-marketing/ en neem vrijblijvend contact op. Wacht niet langer; inbound marketing heeft mijn bedrijf op de kaart gezet!