Ervaringen met klantenservice KPN

klantenservice-support - klantenservice kpnLaatst had ik wat problemen met mijn netwerkverbinding van KPN. Ineens viel het signaal weg en had het hele gezin zijn toegang meer tot het internet. Nadat ik eerst zelf ben gaan kijken of er misschien een storing was of dat ik niet per ongeluk een kabel had losgetrokken heb ik contact opgenomen met de klantenservice van KPN. Ik ben zeer plezierig geholpen, al is er nog wel ruimte voor verbetering. Ik wil graag kort mijn ervaringen met jullie delen. Concreet doorliep ik een aantal stappen:

  • Schuld bij mezelf leggen
  • Klantenservice KPN bellen
  • Teruggebeld
  • Probleem opgelost

In de eerste plaats leg je natuurlijk de schuld bij jezelf en ga je kijken hoe je zelf het probleem zou kunnen oplossen. Eerst heb ik besloten om alle kabels te vervangen. Ik ben naar de KPN winkel gegaan en heb daar een nieuwe kabel gekocht – gelukkig was deze niet zo duur – en vervolgens heb ik gekeken of het systeem toen wel werkte. Tevergeefs, het internet was nog steeds afgesloten en mijn kinderen werden inmiddels ongeduldig. Ik heb vervolgens een nieuw modem aangevraagd. Dit kun je gewoon online doen en binnen enkele dagen wordt het oude modem opgehaald en het nieuwe modem afgeleverd. Nadat ik dit ook allemaal had vervangen werd me steeds meer duidelijk dat de schuld niet bij ons gezin lag. Ergens moest iets mis zijn aan de kant van KPN. Op dat moment heb ik besloten om de klantenservice van KPN te bellen. Terwijl ik met de klantenservice van KPN in gesprek was werd me al snel duidelijk dat ik te maken had met experts. Eerst bekeken ze de volledige situatie en verifieerden alles wat ik zelf gedaan had. Daarna gingen we gezamenlijk kijken hoe het probleem kon worden opgelost. We kwamen er op het moment zelf niet uit en dus moest ik op een later moment worden teruggebeld. Ik vond dit niet heel vervelend, de klantenservice van KPN kwam professioneel over, maar we zaten inmiddels al wel een aantal dagen zonder internet en dit begon zijn tol te eisen. Langzamerhand begon het vervelend te worden geen toegang te hebben tot mijn werkmail of nieuws en voor de kinderen was de situatie natuurlijk helemaal onhoudbaar. Zij bivakkeerden al een aantal dagen bij vrienden en zaten de storm daar uit. Na een dag of twee werd ik teruggebeld en zou er een monteur komen. Deze is uiteindelijk nooit langs geweest, omdat hij het probleem extern heeft opgelost. De klantenservice van KPN heeft ons uitstekend geholpen, maar ik heb wel een aantal zaken op te merken over het alles wat we hebben meegemaakt.

Klantenservice KPN: wie regelt wat?

Zo vond ik het heel lastig om met de juiste persoon in contact te komen. Toen ik belde naar het informatienummer moest ik eerst door een heel menu voordat ik de juiste persoon kon spreken. Ik vind het altijd een beetje verwarrend om allerlei knoppen op de telefoon in te drukken terwijl ik aan het bellen ben en dit is dan ook een aantal keer fout gegaan. Ik heb de klantenservice van KPN twee of drie keer opnieuw moeten bellen voordat ik eindelijk door het menu was gekomen. Toen ik eenmaal iemand aan de lijn had bleek dat ik toch een vergissing had gemaakt. Ik sprak met iemand van marketing, terwijl ik daar natuurlijk bij de klantenservice van KPN moest zijn. Al met al was het lastig om de juiste persoon te pakken te krijgen. Toen dit eindelijk gelukt was en ik in gesprek was met een expert moest deze me ook een aantal keer weer doorverbinden. Ik heb ook zelf per ongeluk de verbinding verbroken en toen ik terug belde kreeg ik heel iemand anders aan de lijn. Kortom: het was lastig om precies uit te vinden wie wat regelde binnen de organisatie. Toen ik een aantal dagen na mijn contact werd teruggebeld door de klantenservice van KPN was dit ook door een andere jongeman. Deze had wel wat inzicht in de situatie, maar toch moest ik alles weer opnieuw uitleggen. Dit kostte allemaal veel tijd, ik had graag gezien dat ik snel met de juiste persoon in contact was gekomen zonder dat dit me veel moeite zou hebben gekost. Later kwam ik erachter dat er wel degelijk mogelijkheden zijn om dit voor elkaar te krijgen. Zo kun je bijvoorbeeld via de website http://klantenservice.support/telefoon-klantenservice-contact-kpn/ eenvoudig in contact komen met de persoon die je zoekt. De site verbindt je automatisch door met de juiste figuur binnen de klantenservice van KPN. Ik had gewild dat ik dit eerder had geweten, dan was het hele proces waarschijnlijk een stukje sneller gegaan!

Probleem snel opgelost

Wel moet ik concluderen dat mijn probleem snel werd opgelost. De klantenservice van KPN weet dus wel degelijk van wanten. Wil jij nu ook snel in contact komen met de persoon die je kan helpen, surf dan naar bovenstaande site. Daar krijg je uitleg over de tijden waarop je de klantenservice kunt bereiken en de verschillende telefoonnummers waarop dit mogelijk is. Ook is het mogelijk contact op te nemen met de site. Zij verwijzen je dan vervolgens door naar het juiste nummer binnen de organisatie. Ze helpen je als het ware door het keuzemenu en brengen je binnen mum van tijd bij de persoon die je zoekt. Dan kun je rustig je verhaal doen en komt je vraag op de juiste plek terecht. Neem dus snel een kijkje!