Een 500 calorieën dieet dat wel werkt!

Het 500 calorieën dieet heeft een slechte naam. Wanneer je minder gaat eten, heb je constant een honger gevoel, waardoor je sneller terugvalt in oude gewoontes. Je begint meer te eten, laat je doelen wegglippen en binnen mum van tijd ben je terug bij af! Een 500 calorieën dieet kan wel degelijk werken, maar dan moet je dit op een correcte manier opzetten. Het is niet nodig om weinig te eten, maar je moet goed eten. Wanneer je genoeg voedingsstoffen binnenkrijgt, vraagt je lichaam niet continue om meer volume. Wat zijn de stappen van een goed 500 calorieën dieet?

  • Gezonde producten
  • Niet stoppen met eten
  • Veel drinken
  • Genoeg sporten

In een Big Mac van MacDonalds zitten ongeveer 500 calorieën. Betekent dit dat je tijdens een 500 calorieën dieet een Big Mac per dag eet? Hier maken veel mensen een denkfout: het gaat niet om calorieën, maar om gezonde voedingsstoffen waar je lichaam iets mee kan. Wanneer je ongezond eet, krijg je met name suikers en vetten binnen. Je lichaam heeft deze stoffen nodig om te overleven, maar niet in de mate waarin we deze vandaag de dag consumeren. De overtollige suikers sla je op en hierdoor kom je aan. Wil je afvallen, dan moet je niet minder, maar gezonder eten. Een 500 calorieën dieet richt zich daarom met name op gezonde voeding. Je eet grotere porties groenten, die veel vezels en vitaminen bevatten. Wanneer je een langere tijd groentes eet, zul je merken dat je actiever bent en je lichaam minder vermoeid is. Het kost veel energie om ongezond eten te verbranden: de bekende ‘after dinner dip’. Wanneer je meer groentes eet, merk je dat je een stuk actiever bent. Het is belangrijk dat je tijdens een 500 calorieën dieet niet stopt met eten. Wanneer je te weinig voedingsstoffen binnenkrijgt, gaat je lichaam over tot een soort overlevingsmodus. Je gaat minder verbranden en houdt meer voedingsstoffen vast. Conclusie: je valt niet af, maar komt juist aan! Blijf daarom goed eten om je vetverbranding op pijl te houden.

500 calorieën dieet: drinken en sporten

Genoeg drinken is essentieel bij elk goed dieet. Water vermindert je hongergevoel, maar zorgt tevens dat je lichaam niet slap of futloos wordt. Je kunt hierdoor prima blijven functioneren, ook al krijg je wat minder calorieën binnen. Tijdens een 500 calorieën dieet ben je daarom continue aan het drinken om je hongergevoel te onderdrukken en je verbranding op pijl te houden. Sommige mensen krijgen zin in eten als ze eigenlijk dorst hebben. Probeer het maar eens: als je na het sporten zin hebt in zuivel, neem dan eens een glas water! Je zult merken dat je lichaam eigenlijk vraagt om water, maar je dit verkeerd interpreteert. Zuivel na het sporten is overigens erg goed voor het herstel van je spieren, gezonde magere kwark kan dus helemaal geen kwaad! Over sport gesproken: tijdens een 500 calorieën dieet begin je actief met trainen. Hierdoor blijft je continue op pijl en verbrand je meer calorieën, die je dan vervolgens ook niet meer aanvult. Je valt dubbel zo snel af!

Een goed schema

Op https://www.orthokliniek.com/500-calorieen-dieet vind je een uitstekend schema voor een 500 calorieën dieet. Je leert binnen korte tijd welke voedingsmiddelen je mag eten en welke je beter kunt overslaan. Op de site leer je bovendien meer over alle voordelen van dit dieet en lees je over heerlijke recepten, gemaakt van gezonde producten. Je kunt hier terecht met al je vragen over gezond afvallen. Surf snel naar bovenstaande site en bestel vandaag nog het introductiepakket!