Conversie

Heb jij enig idee hoe jouw website ervoor staat op het gebied van conversie en hoe je dit zo nodig zou kunnen verbeteren? Veel mensen hebben hier geen idee van en vaak heeft dat deels al te maken met het feit dat zij niet goed voor ogen hebben wat zij met hun pagina willen bereiken. Wat is het doel dat je er mee hebt? Is dat om mensen een aankoop te laten doen, informatie op te vragen, een brochure te laten bestellen of contact met jou op te nemen? Hiermee komen we ook direct bij het punt wat conversie nu eigenlijk is, want ook daar hebben mensen vaak weinig idee van. Dit begrip houdt in dat bezoekers van jouw site verleid worden tot het doen van een bepaalde actie, zoals het doen van een aankoop of het inschrijven voor jouw nieuwsbrief. Ga dus eens bij jouzelf na wat jij eigenlijk met jouw webpagina wilt bereiken en kijk er dan nog weer eens met nieuwe ogen naar. Er zullen jou dan misschien al zaken opvallen die verbeterd zouden kunnen worden en waarmee jij je conversie zeker omhoog kunt krijgen.

Conversie optimaliseren

Op wat voor manieren kun jij nu de conversie verbeteren en wat moet je hiervoor weten? Je zult misschien de indeling van je pagina’s moeten wijzigen of het eenvoudiger moeten maken om tot een transactie te komen, door bijvoorbeeld een beter of duidelijker betalingssysteem te kiezen. Er kunnen verschillende zaken zijn die ervoor zorgen dat een bezoeker op jouw site uiteindelijk niet tot actie overgaat en het is daarom altijd van belang om eerst te achterhalen wat deze punten zijn. Om dit te achterhalen, moet je bijvoorbeeld het bezoekersgedrag analyseren. Hoe bewegen mensen zich over jouw pagina? Komen ze uit op die pagina’s die jij belangrijk vindt? Kunnen ze vinden wat ze zoeken? Is dat laatste niet het geval, dan zullen ze immers nooit tot actie overgaan. Voor een optimale conversie is het dus noodzakelijk om eerst op een goede manier te analyseren wat er nu mis gaat. Aan de hand van die analyse kunnen er vervolgens verbeteringen uitgevoerd worden. Daarna analyseer je de resultaten natuurlijk nog weer, om te zien of de wijzigingen die je gedaan hebt het beoogde effect hebben opgeleverd. Als je zo aan de slag gaat met het optimaliseren van je conversie, dan zul je zien dat dit echt effect gaat hebben en dat je zeker meer resultaat met jouw website behaalt!

Hulp van specialisten

Nu kun je, zoals uit bovenstaande duidelijk werd, zelf al een deel doen aan conversie optimalisatie door na te denken over wat jouw doel nu eigenlijk is en zelf na te gaan welke obstakels bezoekers tegen komen op hun weg hiernaar toe en dit dan aan te passen. Maar het echt uitvoeren van een gedegen analyse, het bezoekersgedrag in kaart brengen en dit op de juiste wijze wijzigen, dat is een taak die je beter aan professionals uit kunt besteden. Bijvoorbeeld aan de specialisten van https://www.conversie.nl/. Zij hebben verschillende tools tot hun beschikking die de conversie zo optimaal mogelijk kunnen maken, zoals:

  • UX en content verbetering
  • A/B testen en tracking tools
  • usability onderzoek

Dit zijn slechts een paar manieren waarop zij aan de slag kunnen gaan voor jou. Als leek zeggen deze termen jou natuurlijk helemaal niets en daarom geven zij graag uitleg over de mogelijkheden die zij jou kunnen bieden. Neem gewoon eens contact met hen op om vrijblijvend te overleggen wat zij voor jouw bedrijf kunnen betekenen. Je zult zien dat de conversie met hun hulp echt enorm zal verbeteren!